Jak funkcjonalnie urządzić przestrzeń do pracy w domu?

Coraz więcej osób, które prowadzi własną działalność lub pracuje w sposób zdalny decyduje się na zorganizowanie w swoim domu własnego gabinetu. Jest to bardzo ekonomiczne rozwiązanie, ponieważ nie trzeba płacić czynszu za wynajem biura. Kolejnym plusem pokoju do pracy w domu jest możliwość zrobienia sobie przerwy w każdej chwili. Gdy skończymy jeden projekt możemy skoczyć na drzemkę do sypialni lub zrobić obiad dla dzieci. Aby nasza praca wciąż była wydajna i efektywna należy zadbać o funkcjonalne pomieszczenie do pracy w domu, które będzie sprzyjało koncentracji i skupieniu. Poniżej znajdziesz kilka porad, dotyczących tego, co zrobić, aby nasz gabinet był nie tylko nowoczesny i wygodny, ale także funkcjonalny. Zapraszam Cię do lektury!

Biurko – jakie wybrać do gabinetu?
Najważniejszym elementem wnętrza każdej przestrzeni do pracy jest biurko. Przede wszystkim wybierając biurko należy kierować się jego ergonomią oraz funkcjonalnością. Powinno ono spełniać wszystkie nasze wymagania. Ważne jest, aby biurko w domowym gabinecie posiadało blat, który będzie dopasowany wysokością do naszego wzrostu oraz który będzie pasował do całego wystroju wnętrza. W wielu salonach meblowych istnieje możliwość zamówienia biurka wykonanego dla nas na wymiar – jest to bardzo praktyczne rozwiązanie, ponieważ nie będziemy musieli się martwić o kolorystykę oraz o dopasowanie wymiarowe biurka. W przypadku, gdy chcemy ustawić nasze biurko w rogu pomieszczenia to warto wybrać blat narożny, ponieważ wtedy wykorzystujemy praktycznie nieużywaną zwykle część pokoju oraz blat jest większy, więc możemy postawić na nim więcej przedmiotów. 

Wygodny fotel do biurka to podstawa!
Praca przy biurku i przy komputerze to praca siedząca, która często trwa bardzo długo, dlatego bardzo ważne jest, aby kupić dobrze dopasowany do nas fotel. Stan zdrowia i naszego kręgosłupa w dużej mierze zależy od pozycji, w jakiej nasze ciało przebywa przez większość czasu. Dlatego należy zadbać oto, aby krzesło w biurze posiadało opcję dostosowania jego wysokości do biurka. Im bardziej wygodny i dopasowany fotel mamy - tym nasza praca jest bardziej wydajna. Bardzo ważne jest, aby krzesło nie krępowało ruchów osoby, która na nim siedzi. Wybierając fotel do gabinetu wybierz taki, który jest wyposażony w podłokietniki oraz który jest miękki. Jeśli zależy Ci na komforcie pracy to warto zastanowić się nad krzesłem, które będziesz mógł odchylić o co najmniej 5 stopni do tyłu oraz które będzie miało możliwość obrotu o 360 stopni wokół własnej osi. 

Jakie oświetlenie wybrać do gabinetu?
Poza biurkiem i fotelem trzecim najważniejszym elementem pokoju do pracy jest oświetlenie. Obowiązkowo w naszym gabinecie powinna znaleźć się lampka na biurku oraz górna lampa sufitowa. Co do tej pierwszej to kup taką, która będzie miała możliwość regulacji kąta padania świata oraz wysokości. Właściwie dobrane oświetlenie w gabinecie powoli nam uniknąć bólu głowy i zmęczenia oczu.

 

Powiązane artykuły

Kontakt

ul. Heleny 10 30-838 Kraków

Telefon: 712 997 047

E-mail: redakcja@kapitalnydom.pl

 

Co znajdziesz na stronie?

KapitalnyDom.pl to strona współtworzona przez 3 projektantki wnętrz i panie domu, które dzielą się swoimi doświadczeniami domowymi.

O nas

Portal z praktycznymi poradami dla domu, z przeznaczeniem dla Pań domu, ale i dla początkujących architektów wnętrz. Portal prowadzony przez ludzi z branży, którzy doskonale znają problemy i potrzeby większości domowników.